Regulamin

Fotografia jest moją pasją, oddaję je całe serce, każdy Klient jest dla mnie niezwykle ważny, zależy mi na komforcie obu stron aparatu. W związku z tym, celem uniknięcia wszelkich nieporozumień związanych z przebiegiem rezerwacji, przygotowań, samej sesji, obróbki oraz realizacji zlecenia fotograficznego przekazuję Wam regulamin zawierający warunki sesji wykonywanych w Maja Pajączkowska Fotografia.
  1. Każdy klient przed sesją otrzymuje link regulaminu. Decyzja o skorzystaniu z usług Fotografa jest równoznaczna z akceptacją wszystkiego warunków w nim zawartych.
  2. Przed umówieniem się na sesje należy sprawdzić lub zapytać o dostępność terminu.
  3. Przed zamówieniem sesji Klient zobowiązany jest do zapoznania się z portfolio Fotografa celem uniknięcia nieporozumień w sposobie realizacji i obróbki sesji. Klient nie może oczekiwać od Fotografa zmiany stylu pracy.
  4. Fotograf zastrzega sobie prawo do niewykonania zaleceń klienta lub naliczenia dodatkowej opłaty, jeśli zalecenia te wykraczają poza usługę obróbki fotograficznej zdjęcia a wchodzą w zakres obróbki graficznej (np. przypadku oczekiwania zmiany mimiki pomiędzy zdjęciami, wyprasowania ubrań, zmiany koloru włosów itp.). W przypadku zamówienia przez Klienta usługi retuszu high end Fotograf może naliczyć dodatkową opłatę ustaloną wcześniej z klientem. Klient zdaje sobie też sprawę, że każda sesja jest wykonywana w innych warunkach i Fotograf nie jest w stanie skopiować identycznie raz zrobionego przez siebie zdjęcia.
  5. Klient decydując się na sesję wyznacza jej zakres i rodzaj. Fotograf zastrzega sobie prawo odmowy wykonania zdjęć, których zakres wybiega poza wybrany rodzaj sesji.
  6. Termin jest rezerwowany na jeden tydzień w przypadku rezerwacji bezpośrednim kontakcie z Fotografem oraz na 60 minut w przypadku rezerwacji kalendarza online. W tym czasie należy wpłacić zadatek  w wysokości ½ wartości zamówionej sesji. W razie braku opłaty, termin jest automatycznie, bez informacji anulowany i staje się terminem dostępnym do rezerwacji.
  7. W związku z pandemią Covid -19 zarówno fotograf, jak i klient może przesunąć dwa razy sesję bez konsekwencji. Jednocześnie zarówno fotograf, jak i klient zobowiązują się do poinformowania o konieczności zmiany terminu sesji co najmniej na dzień przed planowaną sesją -  o ile sytuacja dała się w tym terminie przewidzieć.
  8. Konsultacja przed sesją: Na około dwa tygodnie przed sesją Fotograf umawia się z Klientem na konsultację (poprzez Skype, Zoom lub What’sUp), podczas której pomaga przygotować się Klientowi do sesji oraz uzgadnia wszelkie szczegóły sesji. Konsultacja zajmuje około 20-60minut.
  1. Stylizacja: Klient, po konsultacji z Fotografem jest odpowiedzialny za wybór garderoby. Jeśli Klient nie ma pewności, jakie ubrania będą najlepsze, może przynieś tyle rzeczy, ile uważa za stosowne, a Fotograf pomoże wybrać Klientowi te, które zostaną użyte do zdjęć na sesji.
  2. W przypadku sesji stylizowanych Klient może po wcześniejszym ustaleniu skorzystać z pięknych sukienek, które Fotograf posiada w garderobie w studiu.
  3. Make up: W przypadku sesji pakietu MINI Klient odpowiada za swój make up oraz fryzurę. Do sesji w przypadku wyższych pakietów Klienta przygotuje profesjonalna wizażystka. Zajmuje się ona zrobieniem makijażu i wystylizowaniem włosów, wg ustaleń z Klientem.
  4. W związku z koniecznością przekazania klientowi informacji dotyczących sesji, przekazania jej efektów klient powierza fotografowi niezbędne do tego celu dane: imię, nazwisko, adres email oraz nr telefonu. Podając dane klient zgadzają się na przetwarzanie w/w danych przez fotografa celem realizacji usługi – zgodnie z przepisami RODO.
  5. Wybór pakietu: Klient otrzymuje ilość fotografii zgodną z wybranym przed sesją pakietem. Istnieje możliwość zmiany wybranego pakietu zdjęć na wyższy już po otrzymaniu materiału do wyboru. Jednocześnie  fotograf nie udostępnia surowych/obrobionych za darmo, może je wykupić w cenie uprzednio ustalonej z fotografem. Jednocześnie fotograf nie wyraża zgody na udostępnianie i publikację nieobrobionych zdjęć.
  6. Terminy realizacji: Fotograf zobowiązuje się do oddania klientowi galerii zdjęć on line w terminie:
  • do 7 dni roboczych od dnia wykonania sesji fotograf wysyła zdjęcia surowe do wyboru przez klienta opatrzone znakiem wodnym.
  • do 30 dniu roboczych od dnia, w którym klient wybrał zdjęcia do obróbki
Fotograf nie wyraża zgody na publikację nieobrobionych zdjęć, które klient otrzymał do wyboru.
  1. Usługa ekspres: Możliwe jest zamówienie fotografii z szybszym terminem realizacji, cena za usługę wzrasta wtedy o 150 zł. Galeria on line jest gotowa wówczas w ciągu 7 dni roboczych.
  2. Po przesłaniu materiału do wyboru klient ma 14 dni na dokonanie wyboru zdjęć przeznaczonych do obróbki. Po tym czasie fotograf nie gwarantuje, że odda dzieło w ciągu 40 dni roboczych od dnia wyboru, może on ulec wydłużeniu. Zdjęcia do wyboru pozostają w galerii przez 90 dni a następnie podlegają usunięciu bez konieczności zwrotu środków klientowi.
  3. Jeśli klient powierzy wybór zdjęć Fotografowi, ma on na to 21 dni roboczych.
  4. Publikacja zdjęć: Każdy Klient samodzielnie decyduje czy wyraża zgodę na publikację wizerunku na:
  • facebook: Maja Pajączkowska – Free Art Studio
  • instagram: @studiofreeart
  • stronie www: majapajaczkowska.pl
  • podczas wystaw, wernisaży
  • publikacje w prasie czy materiałach reklamowych

Klient w każdej chwili ma możliwość wycofać swoje zgody. Klient udziela zgód poprzez formularz RODO wysłany na maila zaraz po przesłaniu galerii zdjęć.
  1. Na kilka dni przed sesją fotograf kontaktuje się drogą mailową lub sms’ową celem potwierdzenia sesji. W przypadku braku potwierdzenia do dnia poprzedzającego sesję, termin sesji zostaje anulowany.
  2. Godzina i czas trwania sesji jest szczegółowo zaplanowany, dlatego każde opóźnienie jest stratą po stronie klienta. Fotograf nie może zagwarantować, że będzie w stanie przedłużyć sesję ze względu na spóźnienie klienta.
  3. Czas sesji jest czasem dedykowanym wyłącznie klientowi, dlatego Fotograf zobowiązuje się do nie prowadzenia rozmów telefonicznych czy tekstowych podczas trwania sesji. Jednocześnie zaleca się aby klient również wykorzystał czas sesji dla siebie w pełnym zakresie.
  4. Klient może odebrać końcowy produkt osobiście lub skorzystać z opcji wysyłki. W  przypadku przesyłki kurierskiej opłata naliczana dodatkowo to 18 zł, w przypadku paczkomatów Inpost – 12 zł. Odbiór osobisty musi nastąpić w ciągu 21 dni od dnia otrzymania informacji, że produkt jest gotowy do odbioru. Po okresie 21 dni, nieodebrany produkt końcowy zostaje zniszczony. Całkowity koszt ponownej realizacji produkcji pokrywa Klient.
  5. Odpowiedzialność za zdrowie i mienie: Klient decydując się na sesje w plenerze musi być świadomy, że plener to przyroda w swej pełnej krasie (wraz z owadami, roślinami itp.). Stosowane zabezpieczenie się np. przed kleszczami, komarami leżą po stronie Klienta. Fotograf zobowiązuje się natomiast do zachowania zdrowego rozsądku i nie prowadzenia Klienta w miejsca niebezpieczne i nieznane.
  6. Klient decydujący się na sesje w studio musi zachować pewną umiarkowaną ostrożność. To miejsce gdzie znajduje się wiele elementów wyposażenia studia, które stanowią dla Fotografa rzeczy cenne dla Fotografa. W związku z tym Klient powinien do wszystkiego podchodzić z szacunkiem. Klient jest odpowiedzialny za swoje dziecko oraz jego bezpieczeństwo podczas sesji, wynikające z samego zachowania dziecka. Fotograf posiada ubezpieczenie od nieprzewidzianych wypadków, jednakże dołoży wszelkich starań aby uniknąć wszelkich sytuacji wymagających jego wykorzystania.

Do zobaczenia na sesji